onsdag, oktober 8

Förkylt och Vi5


Nu var det ett tag sedan jag var här och dess värre ett tag sedan jag fick stå vid mitt scrap-bord. Jobbet har krävt all min kraft och uppmärksamhet och nu sitter jag åter igen med ont i halsen.. Några dagars vila och jag ska nog vara igång igen - även om det känns tröstlöst att ha fått omtag igen, eller kanske det är så att jag aldrig hann och bli frisk innan jag satte igång igen....


Kommer du ihåg Vi 5? Jag läste alla böcker och njöt i fulla drag, de var böckerna som gjorde min förtjusning över böcker och dess förmåga att ge en lång och härlig njutning.


En dag högläste min farmor i en av böckerna och helt plötsligt inser jag hur Georginas namn skulle uttalas - jag hade uttalat det som man skriver det G-E-O-R-G-I-N-A.

Här kommer en härlig satir på Vi 5. På 80-talet gjorde Comic Strips en egen "tolkning" av deras Vi 5.




2 kommentarer:

Anonym sa...

...och minns du alla underbara matorgier dom hade? Och hur Enid Blyton frossade i långa beskrivningar av kall skinka, mjölk och ost från närmaste bondgård, samt kex och mjuka sockerkakor från snäll bondmora.
Allt uppdukat på nån vacker engelsk äng :)
Ledsen att höra att du är sjuk igen! - Ta hand om dig, Yralill!

maria sa...

Japp - jäklar vad sugen man blev - kanske där mat-romantiken grundlades??