söndag, oktober 4

Favoritmuggar

Besöka från USA = lång frukost med diverse goda svenska specialiteter.
Långfrukost med mycket kaffe.
I våra favvismuggar.

Gjorda för oss av Mikaela Willers. En helt fantastisk keramiker.

Nu önskar jag mig en härlig temugg med öra - de här blir lite för varma att hålla i när teet är nyligen upphällt.

En mugg med spännande former och färger. En mugg som är MIN. Fyller år nästa vecka - kanske jag ska hinta väldigt tydligt till barnen??? Typ peka!! :) Hade så gärna velat ha en temugg i den stil som Mikaela gör sina krukor.Kanske jag ska föreslå det?


2 kommentarer:

Anni sa...

Fnittrar lite, kan se dig försöka dricka ur en sådan där rokokomugg - var sätter du munnen?

maria sa...

:) jo det kan vara svårt, men med lite modifiering skulle det väl kunna bli en riktigt cool te-mugg??