söndag, oktober 18

Rost en masse


Söndagens fototema hos Fototrissen är ROST. Här har vi våra M & M i sovrummet, initialerna till våra två förnamn. Ute står en ljuslykta och rostar ihop och blir snyggare för varje halvår som går - ungefär som vi människor - lite som livets rynkor.
På en vitmålad bräda har vi satt upp gamla krokar från Nacka Byggnadsvård, ett underbart ställe att inventera på och betala dyrt för varje liten rostfläck. Jag tycker verkligen att rost och slitet är snyggt - särskilt när huset i övrigt är så nytt. Jag bor ju i ett sekelskifteshus (dock av fel sekel - får vänta en sådär 70 år innan det har fått charmen av ett gammalt hus), och söker alla sätt att få det nya "kataloghuset" att bli något annat än ett förutsägbart kataloghus.
Har en fundering kring våra nya hus. Hur länge tror du att de kommer stå kvar? Jag har ingen aning. Skulle gärna vilja tro att det kan få fylla 100 år, men har ingen aning om hur beständigt huset är konstruerat.







9 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Härlig tolkning och min favvo blir kroken;-))

Anni sa...

Fin rost!
Rost på rätt plats är vackert - på fel plats kan det vara förödande...

Jag har också ett sekelskifteshus - fast mitt har stått i drygt hundra år och får gärna stå i hundra år till!

Ska jag välja en favoritbild blir det ljuslyktan!

Anna tassar in.. sa...

M & M...jag är väldigt glad i M..härligt..

Kram från Mrs M

Ulrica sa...

Justa bilder och gillar verkligen era M så himla läckert.

Bokmalen sa...

Vi har oxå M&M i sovrummet fast vi har vita. Gillar din rostiga triss!
Kramen, Maria

Charlotta sa...

Fin triss. Gillar mittenbilden bäst. Sköna former och kontraster.

ViDu sa...

Era M i sovrummet är jättefina men andra bilden blir min favorit denna veckan.

Jah Hollis sa...

Fina bilder och funderingar. Ja, hur länge kommer husen vi bor i att stå kvar efter oss?

wicca sa...

Jättefin fototriss. Min favorit blir på detaljen på ljuslyktan. Tänk att det går att göra så mycket av så lite...