tisdag, oktober 20

Längtan

Säsongen gör mina mårbackapelargoner sköra. Jag tillhör dem som
låter blommorna vara med ända fram till januari då jag klipper ner
dem i februari. I mars april är de med igen. Lite deppigt är det
dock nu när vi vaknar till mörker o lägger oss i det samma. Hörde
en svenska beskriva för en tjej fr Sydostasien att vi kommer få det
både mörkare o kallare ett bra tag till. Vår besökare verkligen
kved som svar. Hon tyckte detta räckte.
I bakgrunen av fotot ser de fortskridandet av vårt trädgårdsprojekt.
Något som gör att vi kommer att njuta av både kyla o mörker...
Till våren ska jag plantera en massa klätterväxter framför. Ser
redan fram emot våren. Även om jag verkligen längtar till slutet på
november. För då anländer vårt projekt. Mer om det senare.

2 kommentarer:

Anni sa...

"Säsongen" låter väldigt mycket bättre än höstmörkret...

Anne sa...

Projekt, blir så himla nyfiken när andra har projekt... Vad är det för något ni ska göra då..??

*tänder mina ljuslyktor medans jag väntar på svar..*

Anne