söndag, oktober 4

smultronställe fick bli INSPIRATIONSKÄLLA istället :)

Dagens fototriss:
Mitt första smultronställe är Käringön - denna helt underbara ö långt ut i bohusländska skärgården. En idyll. En ö jag har spenderat mina barndoms somrar och idag återvänder till med väldigt stort hjärta och tacksamhet för att jag "får".
Ön har utvecklats, många säger till dess nackdel, men jag vet hur ön ÄR och egentligen ser ut. Bortser från eventuell modernisering, utan tänker "vilken tur att många älskar ön - den kommer aldrig att dö".
En ö som inspirerar ofantligt.














































Hur löjligt den än låter, så är det faktiskt så att "där min sambo och jag är" - ja där är vårt smultronställe. I Magnus har jag kommit hem, mår toppen och är väldigt tacksam för att få starta om i mogen ålder med, med allt vad det innebär. HAN ÄR EN AV MINA STORA INSPIRATIONSKÄLLOR LIKSOM MINA BARN. Foto på dem får bli en annan gång.

Förutom resor och de smultronställen som vi har, både i Sverige och i vårt hus, men oxå där det är betydligt varmare, ja då är det min ateljé som är mitt alldeles egna smultronställe. Dit jag går för att få skapa. Dit jag går för att uppleva tysntad. Dit jag går för att få kraft. För att få inspiration.

PS. Vi brukar ibland ställa oss frågan om var någonstans i vårt hus som vi känner oss mest hemma - det är svårt att välja - för när vi har inrett har vi nog tänkt "smultronställe" oavsett var vi är i huset... men det är nog ändå så att köket toppar oftast vår lista DS..


PPSSS!!!!! Ser att dagens tema är INSPIRATIONSKÄLLA!!!! Hur kan jag ha läst så fel, måste ha blivit länkad fel när jag sökte för dagens tema.... NÅVÄL när jag har tänkt efter så kan jag enkelt byta smultronställe till INSPIRATIONSKÄLLA istället. :) Ja så kan det oxå gå....

7 kommentarer:

Princexswe sa...

Tänk va mycket inspiration det finns. Din första bild är helt underbar med det vita och blå. Läckert

Anna sa...

En fin triss på veckans tema. Och visst ligger smultronställe och inspirationskälla nära varandra. En plats där man kan bara vara och fyllas med just det - inspiration.

Maria Berg sa...

Det är underbart när man är lycklig med någon!!!

Kärring ön verkar väldigt trevlig, var där som barn måste nog dit igen nu som vuxen.

För ett tag sedan var du hos mig och tittade på bilder på trollsländer - det glädjer mig at du gillad dem.

3 hjärtan, tänker på att Halmstad där jag bor har just 3 hjärtan som sin symbol.

Hur stora är dina barn?
MB

ViDu sa...

En fin triss. Svårt att välja favorit men det måste bli andra bilden. Fantastisk!

Henrik sa...

sicken mysig blogg att ramla in i:)

Anders Jacobsson sa...

Vacker blogg med intim sensibel stämning :)

Jah Hollis sa...

Ja, men dina bilder fungerar ju på båda de temana. Fina bilder.