söndag, september 21

Ella min fjälla



13 år och Ella är tonåring.

Tiden går så fort!

Ella min mellantjej tillsammans med sin lillkusin Christopher.

Vi har förmånen att ha min bror med familj som grannar och detta ger ungarna en underbar uppväxt med småkusiner som är hos oss och de (läs Ella och Linnea) är hos sin kussar titt som tätt.

Ella är den av barnen som lever för sina kusiner. Bättre barnvakt finns inte. Ella har ögat för vad som händer. Örat för att lyssna på nyanser. Hon förutser händelser och har stenkoll på läget. Många gånger bättre koll än vad vi vuxna har.

Nu har det gått ytterligare några år och om 16 månader fyller du 15. Du är dig lik, om ännu mer förståndig och ivrig att lära dig. Lillkusinen är fortfarande din favorit och när du kommer till oss får du inte bara goa kramar från mig och Magnus men oxå en blöt och snorig puss från din store fan - 2.5 åringen Chricke.

Det är min "lille"bror som bor granne med oss. Vi är uppväxta utomlands och har periodvis bott långt från varandra (vi hade Atlanten mellan oss under många år) och idag är det liten gata som delar oss. Det känns skönt. Vi finns nära men ändå inte inpå. Respekt och integritet var ledorden när vi pratade om att bli grannar och det lever vi efter. Sedan springer barnen mellan oss, men det är en annan femma.

Inga kommentarer: