måndag, september 22

RIK

Detta fotografi är av min mor när hon var kring 23 år - då bestod hennes familj av mig, nyfödd och min far. Mor bodde själv med mig i Norrland och min pappa arbetade och bodde i Göteborg. En stund av pendling (min far åkte upp på helgerna med sin skruttiga Folka) och sedan bar det av tillbaka till Göteborg för gemensamt liv och boende.

Idag 43 år senare har min mammas familj växt en del och hjärtarna gjorde jag som bordsplacering när vi firade hennes 66årsdag. Christophers hjärta fick en liten egen behandling och "oj" gick sönder. Ingen fara - desto charmigare på LO:n. Denna LO ska vidare till min mammas ateljé som går i rött.

Ganska nöjd är jag. Känner mig fortfarande lite ringrostig. Det kliar i min köp-nerv - att få komma iväg och storhandla "bra-att-ha-saker" MEN inser att jag måste igenom en del av det jag har här hemma innan jag får sticka ut igen.... Får se om den insikten håller i sig eller om jag väljer att inte lyssna på mitt förnuft :)

Inga kommentarer: