måndag, september 22

Snabbt frisk - tack!


Måndag morgon och jag är alltjämt förkyld. Att orka leva loppan känns som fjärran just nu. Även om det är totalförkylt så känner jag att förkylningen i alla fall har tagit en ny väg, har börjat hosta. Vet inte om det är bra eller dåliga nyheter - jag tror på bra.
Har bestämt mig för att inte jobba idag eller imorgon, får se vad onsdagen säger. Istället för att deppa ner mig, är duktig på det när jag känner mig hängig, så väljer jag att se det positiva i att jag kan få ägna mig åt att bygga upp min nya hemsida och se om jag kan få till några besökare på sidan :)
Morgonen bjöd på skön sång då min svärfar som är här, fyller 80 år idag. En av presenterna är ett besök på Edsbacka Krog ikväll, något jag nog kommer att bli tvungen att avstå, vet inte om det är så populärt att jag sitter och hostar och snorar bland alla gästerna. Nej det är inte populärt... Så det får bli Magnus och hans föräldra som får gå själva. Eller jag får se.. kanske jag tillfrisknar snabbt här under dagen?
Huskur? Har du någon? Jag är dålig på kurer och underhåll och behöver få tips om hur man bäst håller sig frisk och snabbt tillfrisknar om man åker dit. Jag har haft otur nu under hösten och är inne på min andra förkylning redan. Vad stärker immunförsvaret?

Inga kommentarer: