måndag, september 14

En låda med historia

Den här lådan spikade min far ihop någon gång på 70-talet, den har sedan fått följa med till en massa olika hus och hem (ja vi har flyttat många ggr i vårt liv) - den har till och med fått bo i Paris i 9 år. När jag beslöt mig för att flytta hemifrån och från Paris till Karlstad för att plugga, ja då följde lådan med.

Lådan har fått fungera som filtförråd, gamlabrevlager och som nu LP-skivsförvaring.























Fram tills nyligen har den stått i sin naturligt åldriga färg.


En dag fick jag en idé om att måla den vit. Vilket jag gjorde. Men döm om min förvåning, när färgen väl låg på, så lyfte färgen av små små dammkorn och annat som har döljts i springorna, det kombinerat med en usel pensel (många big no-no´s), fick mig att resolut skrapa av färgen.
Slutresultatet ser du här - jag tycker den blev läcker. Den står mitt i blickfånget när man kommer in i vårt hus, mitt i framför de stora fönstren vi har i vardagsrummet.
Den gör sig där den står.
Den får fortsätta följa med oss på våra äventyr.
Lådan min far snickrade ihop i all hast för sisådär 35 år sedan.

Inga kommentarer: