söndag, september 13

Skörd och planer

En hundradel av alla plommon på trädet plockade jag nu på eftermiddag och på dem har jag gjort en underbar plommonmarmelad på ingefära och kanel och en plommonpaj som ungdomarna just nu slukar.....



De få äpplen som fortfarande hängde på trädet fick bli paj och muffins. Årets äpplen har skatorna lagt beslag på eller så har vinden drivit ner dem i backen och där all sköns djur mumsat på dem. Några timmar i köket och jag känner mig som på riktigt. Det är konstigt hur välmåendet ökar i takt med att jag lagar till mat av det jag odlat i min lilla trädgård. Jag och sambon hade en diskussion om var vi egentligen vill bo, där jag har en fallenhet att dra närmare stan och Magnus forfarande njuter av villalivet. Jag kan känna stress över att vi inte hinner med att skörda de bär och frukter som odlas. Jag kan känna stress över att det tar mig närmare 1 timme att komma till jobbet och då bor jag bara drygt en mil utanför stan och arbetar mitt i city.. Det tar även 1 timme på kvällen. Tid jag skulle kunna ägna mig åt annat. Men vi är inte redo BÅDA och därför bor vi kvar. Och i själva verket vet jag inte HUR redo jag är när det kommer till kritan. För vi har det ju så bra. Varför söka annat?



















Vi har dock liten kul plan för den här hörnan, mer om det vid ett senare tillfälle...

Inga kommentarer: