tisdag, september 22

Värme och ljus





























Ja, visst blir man sugen på en utlandsresa när hösten kryper närmare? Det blev ju inte lättare att stå emot när fototrissen från i helgen fick mig att börja leta i våra olika semesterbilder.... så nu lutar det nog åt en liten sol-resa i slutet på november, får se om vi fått våra svin-vaccinationer och jobbet tillåter - ja då är det vi som packar våra väskor och åker till vårt kära Teneriffa.

En ö som har ett oförtjänt rykte om att vara en trist turist-ö. Ja turister, javisst- men å vad många härliga små byar och krogar det finns att uppleva.

Och självklart "vårt" tak.

Ett hotell vi tidigare bott på, har inrett taket till en helt fantastisk lounge-del. Du måste betala för att komma in och när du väl är där, hittar du din hörna och sedan ligger du och vilar,solar, läser bok medans solen gör din hy gyllenbrun, havet och himlen möts och du har utsikt långt bort till Afrika. Små aptitretare och drinkar serveras varje timme.

Ja, man känner sig som en prinsessa. En riktigt skön känsla.

Några kvarter bort från turiststråken har vi hittat genuina spanska krogar där maten smakar helt underbart och spanjorerna är precis så charmiga och temperamentsfulla som de förväntas vara.
Mmmm. Jag vill dit.


4 kommentarer:

Anni sa...

Får jag följa med?
Får jag följa med?

- Ja, det får du gärna!

Får jag följa med?
Får jag följa med?

- Ja, det får du gärna!

maria sa...

;) alltid! :)

Matilda K sa...

Underbart, det ser verkligen avkopplande och mysigt ut.
Tack för besöket på min blogg, roligt att sprida lite feelgood!
Kram
Matilda K

Anne-Lie sa...

Vi har vår resa bokad - den 28 december åker vi till Fuerteventura för att fira makens 50 års dag;-))