tisdag, september 15

Min kalender

Jag har alltid haft en förkärlek för kalendrar.

Varje år köper jag minst 2 stycken, eftersom jag efter 6 månader har tröttnat på den jag har, eller har börjat skriva slarvigt några veckor (ja det är fånigt och nästan lite konstigt drag hos mig)...

Nu har jag en Iphone i vilken jag skriver in mina aktiviteter. Skrivstilen blir den samma varje dag ;) å det är ju skönt för mig med det konstiga draget... MEN det är svårt att få överblick.
Jag har dock iphonen kopplad till min dator och i OUTLOOK får jag den överblicken jag behöver för att kunna planera.

MEN
för familjen behövs något annat.
Även här har jag testat många olika sorter och kommit fram till att jag gör en bättre själv.

SÅ här har jag målat en skiva med ram och satt upp egna bokstäver, en upphängningsanordning från en gammal pärm och tryckt upp månadsblad i STOOR storlek.

För här dokumenteras och sparas det mesta. När en månad är klar flyttar jag den inaktuella månaden bakåt i högen och tar fram den aktuella månaden. Här får det skrivas, ritas och memoreras av alla i familjen.

Gillar den skarpt. Den är vit och pryder sin plats på pärlspontsväggen i köket.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Åhh SNYGGT! En sån skulle jag vilja ha :-) Du skriver ju så himlars snyggt, det gör ju inte jag så min skulle väl se ut som ett klotterplank :-)
Frågan är bara var du får dag i så stora ark? Och hur i helgonland trycker man upp rutorna?

//Suss

maria sa...

Man har en man som har en maskin på sitt jobb som kan förstora och printa.... :)

Susanne sa...

Ahaa vilken tur du har :-)

Jag ska verkligen försöka hitta någon stor kalender till nästa år. Jag står alltid och klottrar i dessa ynka ICA kalendrar som ser ut som ett helt världskrig efter några dagar.

Men i vanlig ordning letar men för sent och inser i mitten på januari att alla fiffiga kalendrar tagit slut :-)

Mobiltelefonens kalender kommer jag dock ALDRIG kunna leva utan, förstår ärligt talat inte hur jag klarade mig innan jag kom på den superbraiga funktionen!

Ha en bra kväll!
/Suss