söndag, september 27

Veckans fototriss:

Veckans fototriss har temat UTBLOMMAT.

Så sagt och gjort ut i trädgården. Jag inser att jag har, till skillnad från Anni, en trädgård som inte har så många senblommande växter. Får ta och fixa det till nästa säsong tror jag bestämt.

Ska kolla upp med mitt trädgårdsorakel, Anni, och se om hon vill vara mentor - för sällan har jag stött på någon som har så "go hand" med sin trädgård.

Kan inte vänta till den dagen jag får se den live.

Missförstå mig rätt, trädgården är verkligen prunkande, går knappt att komma fram i den, gillar inte raka och rensade blomrader utan vill ha det vilt, men saknar som sagt färg och blomster nu i september.

Vår framsida, har tills i år varit barnens fotbollssparkande sida, all växtlighet har vi haft på gaveln eller baksidan (bästa solsidorna) - men nu har jag bestämt att vi till nästa år ska plantera rosor, stockrosor och andra härliga blommor som klarar norr/nordvästläge.
Har du tips? Jag tar tacksamt emot.

























Snart är det dags att tömma de utblommade krukorna, men blödig som jag är, vill jag låta blommorna få leva så länge de kan.. Dessa krukor har dock kommit väldigt nära komposthörnan, så nu är det inte lång stund förrän krukorna kan börja staplas och vänta in 2010.





10 kommentarer:

Princexswe sa...

Fin triss hos dig. Mittenbilden har et magiskt skimmer över sig.

Tuss sa...

vad roligt med en så utförlig triss, med mycket tillhörande text alltså. snyggt!

Anne-Lie sa...

Härlig triss - känner hösten som obönhörligen nalkas♥

sinneskatten sa...

Lycka till och trissen är fin , det är fantastiskt att det vissna och bruna blir så fint.

Mitt i Fågelsången sa...

Första bilder gillar jag! Fick lite dåligt samvete när jag såg din 3e bild eftersom jag har några krukväxter som behöver lite tillsyn...

Barbro S sa...

Fina frökapslar eller vad man nu ska kalla de torra vackra på bild. Visst är det skönt att få plocka in krukorna och förbereda sig och växterna för vintervila?

Anni sa...

ooo så hedrad jag känner mig - att bli kallad orakel ;-)

Dahlior (knöl), rosenskära (frösådd) och malva (perenn) har jag som blommar nu, men även höstanemon, höstaster och silverax (perenner).

När jag var hos dig hann vi aldrig ut i trädgården, men nästa gång - då ska vi minsann hinna både det ena och det andra!

Så till din fina triss - du är som alltid så himlans duktig med kameran! Fast av sista bilden får man ju mest dåligt samvete...

-♥-

Susanne sa...

Härlig triss hos dig!!!

ViDu sa...

Sista bilden ser verkligen utblommad ut. Höstlikt.

Emma sa...

Låter som en härlig trädgård :) Gillar mittenbilden, fin känsla i den.